Forum Anuar Zain
Forum Anuar Zain
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Members | Private Messages | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Sudut Khas
 Tahukan Anda
 AMAL JARIAH, KEBAJIKAN YANG TAK BERAKHIR
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

nanie_pie
Moderator


Malaysia
2663 Posts

Posted - 22/10/2005 :  12:59:46 PM  Show Profile Send nanie_pie a Private Message  Reply with Quote
1- Berikan al-quraan pada seseorang, dan setiap kali dibaca, anda mendapat kebajikannya.
2- Sumbangkan kerusi roda kehospital atau klinik dan setiap org yang menggunakannya,anda dpt kebajikannya.
3- Berkongsi bahan bacaan yang baik dan membina dengan seseorang
4- Bantu pendidikan seorang anak.
5- Ajarkan seseorang doa, pada setiap bacaan doa itu, anda akan mendapat kebajikannya.
6- Bersedekah CD al-quraan atau doa
7- Terlibat dalam pembangunan sebuah masjid
8- Tempatkan pendingin air di tempat umum
9- Tanam sebatang pokok. setiap seorang atau binatang berlindung di bawahnya, anda dapat kebajikannya
10-Sampaikan maklumat ini kepada orang lain. Jika seorang menjalankan kebajikan salah satu dari di atas, anda akan mendapat kebajikannya hingga ke hari kiamat

*** semoga dalam kebahagiaan melalui kehidupan kita tidak lupa pada tuntutan akhirat***

"Rindu Belaian"

Google AdSense

USA
Mountain View


aramyra
Moderator



Malaysia
3032 Posts

Posted - 25/10/2005 :  3:39:53 PM  Show Profile  Send aramyra a Yahoo! Message Send aramyra a Private Message  Reply with Quote
terima kasih kak..... ini adalah ilmu yang patut diketahui umum... bersamalah membuat kebaikan dan kebajikan...

myra
Go to Top of Page

nanie_pie
Moderator



Malaysia
2663 Posts

Posted - 25/10/2005 :  3:42:14 PM  Show Profile Send nanie_pie a Private Message  Reply with Quote
mudahnyer membuat kebaikan, tp terlalu sukar utk diamalkan :( topic ni dah masuk 4 hari baru hari ni ada yg sudi reply!

"Rindu Belaian"
Go to Top of Page

aramyra
Moderator



Malaysia
3032 Posts

Posted - 25/10/2005 :  5:09:25 PM  Show Profile  Send aramyra a Yahoo! Message Send aramyra a Private Message  Reply with Quote
sbb myra baru nampak... rasanya dah lama myra tak focus pada forum... betul tak? klu myra ade , myra tak pernah lupa topik ilmuan macam nih...
tahan la dengan sikap segelintir masyarakat yang sepatutnya lebih belajar dan bukan tidak memandang dan mengaku dalam hati dia tak belajar sedangkan peluang untuk dia mempelajari itu terbentang luas...

sesungguhnya amalan org yang sebegini hanya semata tidak, untuk melepaskan diri dari ikatan tanggungjawab.

ambillah dan amalkanlah ilmu yang sedikit, kerana ilmu yang sedikit itu kemungkinan besar mampu menghapus dosa kita yang besar.....

semoga dilimpahkan keberkatan kepada mereka yang menyampaikan kebaikan.. AMIN..

myra
Go to Top of Page

nanie_pie
Moderator



Malaysia
2663 Posts

Posted - 27/10/2005 :  1:36:16 PM  Show Profile Send nanie_pie a Private Message  Reply with Quote
:) mmg betul !

"Rindu Belaian"
Go to Top of Page

aramyra
Moderator



Malaysia
3032 Posts

Posted - 27/10/2005 :  3:51:11 PM  Show Profile  Send aramyra a Yahoo! Message Send aramyra a Private Message  Reply with Quote
ma kacih...

myra
Go to Top of Page

nanie_pie
Moderator



Malaysia
2663 Posts

Posted - 29/10/2005 :  2:52:05 PM  Show Profile Send nanie_pie a Private Message  Reply with Quote
sesama!

"Rindu Belaian"
Go to Top of Page

lilo
Junior Member



USA
316 Posts

Posted - 30/10/2005 :  11:34:23 AM  Show Profile  Visit lilo's Homepage  Reply with Quote
Lilo br perasan... yelah.. kalau ada info ilmiah lilo akan contribute sekali kat sini. apa pun sesekali kita serius dalam posting2 kita lak ek... asyik merapu je.
Go to Top of Page

aramyra
Moderator



Malaysia
3032 Posts

Posted - 31/10/2005 :  11:08:06 AM  Show Profile  Send aramyra a Yahoo! Message Send aramyra a Private Message  Reply with Quote
betul tu kak lilo... tu yang berbezanya forum kita ni... ada masa kita merapu merepek.. ade masa kita perlu jugak pikirkan apa akan berlaku diAKHIRNYA hidup kita ni... amalan dan ilmu tu penting kan...............

myra
Go to Top of Page

nanie_pie
Moderator



Malaysia
2663 Posts

Posted - 31/10/2005 :  11:41:46 AM  Show Profile Send nanie_pie a Private Message  Reply with Quote
yezzez dunia di kecap akhirat di kejar!

"Rindu Belaian"
Go to Top of Page

aramyra
Moderator



Malaysia
3032 Posts

Posted - 31/10/2005 :  11:48:00 AM  Show Profile  Send aramyra a Yahoo! Message Send aramyra a Private Message  Reply with Quote
betul tu... TUHAN bukan suruh kita kejar akhirat jer dan melupakan serta menyid\sihkan dunia... tapi kita perlu merasai semua nikmat yang diberikanNYA..... itu keistimewaan yang diberi untuk kita.. kenapa mersti zuhud dunia sampai tak nak langsung nikmati dunia kan..? paling penting keseimbangan antara keduanya....

myra
Go to Top of Page

lilo
Junior Member



USA
316 Posts

Posted - 04/11/2005 :  09:56:43 AM  Show Profile  Visit lilo's Homepage  Reply with Quote
dunia dunia jugak... akhirat jgn lupa ( mcm ayat mawi lak!!!)
Go to Top of Page

shahrul
Administrator



Malaysia
10147 Posts

Posted - 07/11/2005 :  10:41:08 AM  Show Profile  Visit shahrul's Homepage Send shahrul a Private Message  Reply with Quote
mmg ayat Mawi :)

© You must be logged in to see this link.
Go to Top of Page

lilo
Junior Member



USA
316 Posts

Posted - 07/11/2005 :  10:46:36 AM  Show Profile  Visit lilo's Homepage  Reply with Quote
eh yg betulnya... world world jugak, akhirat jgn lupa!
Go to Top of Page

shahrul
Administrator



Malaysia
10147 Posts

Posted - 07/11/2005 :  11:28:38 AM  Show Profile  Visit shahrul's Homepage Send shahrul a Private Message  Reply with Quote
:)

© You must be logged in to see this link.
Go to Top of Page

nanie_pie
Moderator



Malaysia
2663 Posts

Posted - 09/11/2005 :  3:16:47 PM  Show Profile Send nanie_pie a Private Message  Reply with Quote
itulah salah satu sifat artis utk dijdkan ikon! menyebarkan kebaikan dan saling ingat mengingati! bukan dok berpakat menunjukkan sesuatu dengan alasan trend terkini!!! kita sebagai peminat ambiklah yg baik sebagai panduan yg buruk plak jdkan pengajaran :)

"Rindu Belaian"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Forum Anuar Zain © 2006, 2007, 2008. Anuar Zain Forum, All. rights reserved. Go To Top Of Page
This page was generated in 0.16 seconds. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05
RSS Feed 1 RSS Feed 2
Powered by ForumCo 2000-2008
TOS - AUP - URA - Privacy Policy